Naprapatia

Lukiossa psykologia ja liikunnanopettajuus kiehtoivat päällimmäisinä. Ajattelin löytäneeni yhdistelmän valitessani fysion ja terapian.
Fysioterapeutiksi (AMK) vuonna 2008 valmistumiseni jälkeen oli nopeasti selvää että nimenomaan tuki- ja liikuntaelinten oireiden ymmärtämisen, diagnostiikan, hoidon ja kuntoutuksen osalta lisäopinnot kiinnostivat kovasti. Suositukset naprapaatin opinnoista vakuuttivat ja 2012 valmistuin 4-vuotisten opintojen jälkeen naprapaatiksi (AMK).

Koulutettu naprapaatti on Terveydenhuollon oikeusturvakeskuksen rekisteröimä manuaalisen lääketieteen ammattihenkilö, joka on suorittanut korkeakoulutasoisen (Doctor of Naprapathy, D.N.) tutkinnon joko Ruotsissa tai Suomessa. Naprapaatin työssä korostuu taito tutkia ja hoitaa kaikkia toiminnallisia tuki- ja liikuntaelinongelmia kuten selkäkipuja, niveloireita, lihasvammoja ja niska-hartiaseudun ongelmia.

Naprapaatin suorittaman hoidon lähtökohtana on tarkka lähtötilanteen selvittäminen ja alkututkimus, jonka avulla kartoitetaan oireiden alkuperää. Tutkimisessa käytetään erilaisia ortopedisiä, neurologisia (hermostoa testaavia) ja vaskulaarisia (verenkiertoa testaavia) testejä.
Hoidossaan naprapaatti käyttää vaihtelevia menetelmiä, kuten mobilisaatio- ja pehmytkudoskäsittelyjä ja lihasten triggerpisteisiin, lihaskalvoihin ja lihasrunkoon kohdistuvia hieronta- ja painallustekniikoita sekä neuvontaa ja ohjausta. Hoitoihin liittyy oleellisesti myös harjoitusterapia sen eri muodoissa. Tarkoituksena on parantaa käsiteltävien kudosten verenkiertoa ja aineenvaihduntaa sekä normalisoida oireisiin liittyviä hermostollisia ärsytystiloja.

Mieli ja keho ovat yhtä ilman rajaviivaa ja siksi luonani tutkimme paitsi oiretta, myös ajattelua, uskomuksia, mahdollisuuksia ja erilaisia näkökulmia. Tavallisimmin luokseni tulon aiheena ovat erilaiset lyhyt- ja pitkäkestoiset selän, niskan, olkapään, kyynärpään, ranteen, lonkan, polven ja nilkan oireet. Toisinaan päällimmäisenä on halu tehdä parempaan hyvinvointiin johtavia muutoksia.
Koulutustaustani on moninainen ja päivitän osaamistani säännöllisesti. Kokemuksesi oireesi/ tulosyysi osalta on ensiluokkaisessa asemassa hoitohuoneessani. Kun yhdistämme siihen tietämykseni ja laadimme etenemästä suunnitelman yhdessä, pääsemme pitkälle.
Teen parhaillaan personal trainer (Nordic health academy) opintoja ollakseni entistä vahvempi myös valmennuksen puolella.
Ryhmäliikunnan ohjausta teen työni ohella riemulla ja treenaan, kisaan ja valmennan nopeatempoista agilityä.

Vastaanotolleni mahtuu nivel- ja pehmytkudoskäsittelyjä, harjoitteiden läpikäyntiä, ymmärryksen lisääntymistä, keskustelua, ihmettelyä, naurua, itkua ja oivalluksia. Tule siis luottavaisena juuri sellaisena kuin olet. Lupaukseni on auttaa sinua parhaiten osaamallani tavalla.

Koulutukset:

– Fysioterapeutti AMK
– Naprapaatti AMK
– Työfysioterapeutti
– NLP Master Practitioner; terveys- ja terapiasuuntautunut
– Ratkaisu- ja voimavarakeskeisen työotteen koulutus
– BioPsykoSosiaalisen työotteen koulutus
– MBP MindBodyCoach
– McKenzie ABCD
– FAF ryhmäliikunnanohjaaja
– MotiStyleSport- koulutus ja tutkimusosallisuus (Tampereen yliopisto)
– Harjoitusterapia ja harjoitteluohjelmat
– Lukuisia lyhyempiä koulutuskokonaisuuksia

Tervetuloa!

Vastaanottojan pituus on noin 45 minuuttia.

Ajanvaraus ja tiedustelut anu@tasapainoklinikka.fi tai 044 999 6233