Osteopatia

Olen Reija Käenniemi, Osteopaatti (AMK). Valmistuin osteopaatiksi vuonna 2013 suoritettuani nelivuotisen ammattikorkeakoulututkinnon. Valmistumiseni jälkeen työskentelin viiden vuoden ajan osteopatiaklinikalla Kanadassa.

Osteopatia on koko kehon kokonaisvaltainen hoitomuoto, jossa hoidetaan manuaalisesti (käsin) mm. kehon nivelten ja pehmytkudosten toiminnanhäiriöitä ja niistä aiheutuneita kipuja. Osteopatiassa kehoa tarkastellaan toiminnallisena kokonaisuutena, jolloin hoidossa otetaan huomioon tuki- ja liikuntaelimistön toiminnan lisäksi myös kehon nestetasapainon, hermoston, verenkierron sekä sisäelinten yhteistoiminta. Osteopatia on hoitomuotona hellä, mutta tehokas ja se soveltuu erinomaisesti kaikenikäisille.

Osteopaattina hoidan ihmisiä vauvasta vanhuksiin. Työvuoteni Kanadassa syvensivät tietämystäni ihmiskehosta ja sen toiminnasta ja sain arvokasta työkokemusta moninaisten vaivojen hoidosta.

Yleisimpiä syitä osteopaatin vastaanotolle hakeutumiseen ovat:

• selkäkipu (akuutti/krooninen)
  • niska- ja hartiaseudunkipu
  • päänsärky, migreeni
  • ylä- ja alaraajan nivelten kipu ja rasitustilat (olkapää, kyynärpää, ranne, lonkka, polvi ja nilkka)
  • hermopinteet/raajojen puutumiset ja pistelyt
  • raskausajan vaivat
  • lantionalueen kipu
  • kuukautisvaivat
  • toiminnalliset vatsavaivat, refluksi
  • leukaperäiset vaivat
  • huimaus
  • onnettomuuksien ja tapaturmien jälkeiset kivut tai toiminnanhäiriöt, kuten lievät aivotärähdykset ja niskan retkahdusvammat

Lisäksi osteopatia on erinomainen hoitomuoto urheilijoiden suorituskyvyn sekä ikääntyneiden toimintakyvyn parantamiseen ja ylläpitämiseen.

Osteopaatin vastaanottoon kuuluu alkuhaastattelu, jossa kartoitetaan nykytilanne sekä käydään läpi aikaisempaa terveyshistoriaa. Haastattelun jälkeen suoritetaan manuaalinen, eli käsin tehtävä tutkiminen ja hoito. Hoidon tueksi voidaan tarpeen mukaan antaa myös muuta terveysneuvontaa ja kotiharjoitteita. Vastaanottoajan pituus on n. 45 minuuttia.

Varaa aika tai ota rohkeasti yhteyttä ja kysy lisää!

Vastaanottopäivät ovat maanantai, keskiviikko ja torstai.

Reija Käenniemi, p. 040 540 8608 (mikäli olen varattu, soitan sinulle mahdollisimman pian takaisin) tai Tasapainoklinikka p. 044 244 9262

reija@tasapainoklinikka.fi