Osteopatia

Olen Reija Käenniemi, Osteopaatti (AMK), Imetysohjaaja, MMedSc. Medical Management. Valmistuin osteopaatiksi vuonna 2013 suoritettuani nelivuotisen koulutuksen Metropolia Ammattikorkeakoulussa Helsingissä. Valmistumiseni jälkeen työskentelin viiden vuoden ajan osteopatiaklinikalla Kanadassa. Viime vuosien jatko-opintojen myötä valmistuin maisteriksi Tukholman Karoliinisen Instituutin maisteriohjelmasta, Master’s Programme in Health Economics, Policy and Management, vuonna 2021. Lisäksi olen kouluttautunut WHO:n ja THL:n suositusten mukaisesti imetysohjaajaksi vuonna 2021.

Osteopatia on koko kehon kokonaisvaltainen hoitomuoto, jossa hoidetaan manuaalisesti (käsin) mm. kehon nivelten ja pehmytkudosten toiminnanhäiriöitä ja niistä aiheutuneita kipuja. Osteopatiassa kehoa tarkastellaan toiminnallisena kokonaisuutena, jolloin hoidossa otetaan huomioon tuki- ja liikuntaelimistön toiminnan lisäksi myös kehon nestetasapainon, hermoston, verenkierron sekä sisäelinten yhteistoiminta. Osteopatia on hoitomuotona hellä, mutta tehokas ja se soveltuu erinomaisesti kaikenikäisille.

Osteopaattina hoidan ihmisiä vauvasta vanhuksiin. Työvuoteni Kanadassa syvensivät tietämystäni ihmiskehon toiminnasta ja sain arvokasta työkokemusta moninaisten vaivojen hoidosta.

Yleisimpiä syitä osteopaatin vastaanotolle hakeutumiseen ovat:

• selkäkipu (akuutti/krooninen)
  • niska ja hartiaseudun kipu
  • päänsärky, migreeni
  • ylä- ja alaraajan nivelten kipu ja rasitustilat (olkapää, kyynärpää, ranne, lonkka, polvi ja nilkka)
  • hermopinteet/raajojen puutumiset ja pistelyt
  • raskausajan vaivat
  • lantion alueen kipu
  • kuukautisvaivat
  • toiminnalliset vatsavaivat, refluksi
  • leukaperäiset vaivat
  • huimaus
  • onnettomuuksien ja tapaturmien jälkeiset kivut tai toimintahäiriöt, kuten lievät aivotärähdykset ja niskan retkahdusvammat
  • vauvoilla yleisimpiä syitä hakeutua osteopaattiseen hoitoon ovat poikkeava itkuisuus, rauhattomuus, imetysongelmat, ruoansulatusongelmat, refluksi ja liikkeiden epäsymmetria

Lisäksi osteopatia on myös erinomainen hoitomuoto urheilijoiden suorituskyvyn sekä ikääntyneiden toimintakyvyn parantamiseen ja ylläpitämiseen.

Osteopaatin vastaanottoon kuuluu alkuhaastattelu, jossa kartoitetaan nykytilanne sekä käydään läpi aikaisempaa terveyshistoriaa. Haastattelun jälkeen suoritetaan manuaalinen, eli käsin tehtävä tutkiminen ja hoito. Hoidon tueksi voidaan tarpeen mukaan antaa myös muuta terveysneuvontaa ja kotiharjoitteita. Vastaanottoajan pituus on n. 45 minuuttia.

Äideille imetysohjausta voidaan tarjota osteopatian yhteydessä tai erikseen asiakkaan tilanteen ja toiveiden mukaisesti.

Tervetuloa hoitoon!

Ajanvaraus ja lisätiedustelut reija@tasapainoklinikka.fi tai p. 040 540 8608.

Maksutavat: pankkikortti, käteinen, viitesiirto ja ePassi hyvinvointi. Hoitoajan peruutus viimeistään 24h ennen varattua aikaa. Samana päivänä peruutetuista ja käyttämättömistä ajoista veloitus hinnaston mukaisesti.